Khamis, 4 Oktober 2012

Breast Examination And Pap Smear




PAP SMEAR PROCESSING

Refering to the entry above.....are u done?

Sebenarnya aku nak cerita ckit..pengalaman aku buat 2 perkara ni..mesti krg seme takut kan klu dengar buat PAP SMEAR...."ohhh x sanggup..sakit..xnak la wat..nt kang dia cucuk besi masuk gegirl sampai dalam perut sakit wooooo!!.."..mesti krg2 yg x buat lg ni..beranggapan macam ni kan....NONSENSE...AUTA...
jgn percaya ok...sebenarnya proses PAP SMEAR adalah TIDAK SAKIT...

Hari ini...5/10/2012..adalah hari aku kene buat pap smear kat Klinik Presint 3...aku sebenarnya dibayangi oleh auta org2 yg mengatakan buat pap smear ni sakit..sebb x buat lg kan..so sedikit sebanyak ade gak la terpengaruh...xpe la..lambat laun kena buat jugak..org kate mencegah sebelum kena kan...

sebelum sampai turn aku kene buat...nak terkencing terberak jugak la rasenya...pesanan: sebelum u all buat pap smear ni buang seme bahan kumuhan yg ade ok..takut nt..masa buat proses tu kang..haru lak...haaa

Breast Exam dulu...: cam biasa la...dia gentel2 kan breast kiter dua2 belah..kut2 ade benjolan...ke kan..so far aku pyer ok..(legaaa)..lg pun dah hari2 buat kat rumah..so x takut sgt la kan...

hokey ready  to pap smear: mula2..nurse..akan cuci gegirl kiter dulu tau...ngan air ape ntah..sejuk jer rase,,.haaaaa..lepas tu dia akan masukkan plastik yg berbentuk muncung itik..to the gegirl...bg org yg dah beranak mesti pernah rase kan cane ...(ibarat cam kene seluk nak tahu jalan bpe cm) macam tu la... x sakit pun....

lepas tu tetiba krg akan rase geli2 je 2 3 kali...lepas tu DONE!..haaaa siap...yg penting masa geli2 tu krg jgn angkat bontot n jgn mengeras ok..wat rileks je...tp aku sempat jugak la mengeras jap..sebb x tahu ape akan rase kan..takut..huuuuuuu....

dah siap: nurse tanya ..puan sakit ke td?.
aku : x sakit pun..x rase ape pun...
nurse: hbis yg puan mengeras cam sakit sgt td tu nape?
ak : heeee....nerveous..haaaa

so ok..dalam sebulan result kuar...nt klu ade masalah kite inform puan yer..." said nurse"...
aku: ok ..dengan riang tersenyum....

so korg...x reti2 nak buat PAP SMEAR....p la buat x rugi..x sakit...xde ape pun..yg penting mencegah sebelum kene ok...(berlagak sebb dah buat kan)..haaaaaaaaaaaa

SELAMAT MENCUBA...

2 ulasan:

  1. kena tukar pakaian ke buat ujian pap smear?

    BalasPadam
    Balasan
    1. x perlu tukar...just selak je..heee

      Padam