Selasa, 11 September 2012

CAMPAK......

Anak nak membesar...

Biasa la kan budak2 kecik kalu nak membesar mmg macam2 penyakit...kena lalui...itu dah mmg
lumrah...pelengkap org kate..yer dok....

anas drpd jumaat lepas..bdn mmg x sihat..start demam..sampai la hari isnin semalam..baru la kebas
demam dia..lega aku n suami....yer la mane xnye...dah 3 malam aku tdo x lena...budak2 klu demam..
almaklum saje la..rengek tu ya rabbi sampai aku xleh nak buat ape...hbs daya dah..stress aku..
korg caya x klu aku cakap..stress yg amat....nangis x berhenti..sampai aku letak jer anas atas tilam...pastu aku lari keluar bilik...ckp kat papanye.."tlg jaga anak jap...ummi penat sgt"  tulun!!!!!..kejam x.?...
klu krg pernah alami cam aku....stress gler kan....tp ANAK...bukan tinggal sebb x syg...tp ble kiter stress..
klu boleh lari sekejap amik nafas...tuk hlgkan stress tu..kang x pasal2 plak...anak jd mangsa...(cubit2 jer pun) org kate cubit sbb syg..huuuuuuuuuuuuu...

banyak melalut..sambg citer hokey...

Pagi td...bgn jer tdo...dia dah x demam..tp ble nak kuar keje td..baru aku perasan ade bintik2 merah kat muke cam kene gigit semut...tp x banyak la..kat leher ckit..bdn ckit...(dlm kepala..campak ke?..campak keladi ke?gatal ke?cemar peluh ke?//macam2 aku pk...tp xpe la dulu...buat hati kering je dulu...tp dlm hati
rase semacam jer ni...kat opis pun duk teringat kat anas je ni..tp disebbkan sibuk ckit...so pending2 la jugak
memori tuk anas ni..

last2 bb sitter msg.."cah anak kene capok ni"..dlm hati .."aku dah agak dah"..terus kol papanyer...
"en anizan..anak awak kene campak"..huuu sian adik anas..baru je lepas demam..mmg demam tu pun sebb
nak naik campak dah tu.."ok en ani..standby yer 2 malam lg kiter x tdo lena lg la yer..ahaks"...huuuu
xpe la sian anas...

so esok terpaksa la aku cuti...mmg biasa pun bb sitter akan suh cuti klu anak naik campak..takut berjangkit
ngan budak2 lain...

alkisah anas ni citer2 jugak la kat org2 opis aku ni..cc aku suh beli bedak sejuk tempek2 kat bdn anas..biar sejuk..sib baik ade pasar tani..so aku berjalan la ngan member opis sambil2 cari nasik...kat pasar tani..beli la bedak sejuk...ble cakap nak beli bedak sejuk...tuk anak naik campak...owner kedai tu pun cakap.."adik cari daun semambu or mambu..whatever...blend2 tapis air campur ngan bedak sejuk ni..pastu lumur kat badan anak..insyaAllah  ok..dia x miang la..."akak selalu wat cam tu kat anak akak...alhamdulillah"..ok kak.."putrajaya ni mane nak cari kak..." "ala taman warisan ade..mtk ngan guard dia ckit nak daun tu..wat berubat anak naik campak"...o ok.."ok la alang nak g kinik kat alamanda tu..singgah la jap amik daun tu kat taman warisan...tq kak...

sekian babai...esok cuti jaga anak..huu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan